Service og økonomi

Hvorfor de store banker har det svært

En af de store årsager til, at storbanker har det svært, er, at de simpelthen er for ufleksible til at følge med tiden. De er vant til at gøre tingene på en bestemt måde, og de er uvillige til at ændre sig. Denne modstand mod forandringer har ført til, at de er blevet overhalet af hurtigere nystartede virksomheder, der er mere villige til at tage risici og innovere.

Et område, hvor de store banker har været langsomme til at tilpasse sig, er f.eks. inden for mobilbankvirksomhed. De har været langsomme til at udvikle apps, der opfylder behovene hos moderne forbrugere, som ønsker at kunne foretage bankforretninger på farten. Derfor har de mistet kunder til startups, som har været i stand til at udfylde dette tomrum.

De store banker er også ufleksible, når det gælder kundeservice. De er ofte fjendtlige over for deres kunder, mens startups har en mere kundevenlig tilgang. Startups er klar over, at tilfredse kunder er loyale kunder, så de er mere tilbøjelige til at gå ud over det sædvanlige for at sikre, at deres behov bliver opfyldt.

Back to top button
Close